close
چت روم
عوارض مصرف زیاد ویتامین های E، B وC
X بستن


خوش آمدید به سایت رسپینا7

سایت عاشقانه آریا حسینی

آموزش مسائل جنسی و زناشویی
در شبکه های اجتماعی هوادار ما باشید
صفحه اصلی تالار گفتمان آرشیو عضویت ورود نقشه سایت خوراک تماس با ما خرید شارژ
درباره مــا
رسپینا7 بزرگترین و برترین سایت تفریحی و سرگرمی
موضوعات
نویسندگان
  • Admin
  • erfan
  • آرشیو
    صفحات جانبی
    آخرین کاربران
    لینک های دوستان
  • google
  • yahoo
  • msn
  • alexa
  • حمایت از ما
    www.respina7.ir

    حمایت از ما با گذاشتن بنر ما در سایتتان:

    آخرین ارسالی های انجمن

    عوارض مصرف زیاد ویتامین های E، B وC

    375 بازدید سه شنبه 14 آبان 1392 سلامت و بهداشت,تغذيه و تناسب اندام,
    لایک: نتیجــــه : 0 امتیــــاز توســـط 0 نفـــر ، مجمـــوع امتیــــاز : 0

    ویتامینE:

    ویتامین E از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین به ‌طور طبیعی در جوانه‌ها (غلات و حبوبات)، غلات سبوس‌ دار و روغن‌های گیاهی وجود دارد.

    ویتامینE از ویتامین‌های ضروری برای انسان است و موجب سلامت و استحکام غشاهای سلولی و محافظت سلول می ‌شود. این ویتامین جزو ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان می‌ باشد و در پیشگیری از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی- عروقی موثر می‌ باشد. . اثرات ویتامینE در پیشگیری از بیماری‌های دیگری نیز به اثبات رسیده است.

    مسمومیت حاصل از مصرف زیاد ویتامین E، کمتر از سایر ویتامین‌های محلول در چربی است، زیرا بدن انسان قادر به تحمل مقادیر بالای این ویتامین است، ولی چنانچه ویتامینE در مقادیر خیلی بالا و به صورت قرص، کپسول یا فرم‌های تزریقی مصرف شود، باعث مسمویت ویتامینی در بدن می شود.

    عوارض حاصل از مصرف خیلی زیاد مکمل ویتامین E

    • مانع استفاده‌ی بدن از سایر ویتامین‌های محلول در چربی می‌ شود. بنابراین ممکن است انسان در معرض کمبود سایر ویتامین‌های محلول در چربی قرار گیرد.

    • با رسوب کلسیم در استخوان‌ها اختلال ایجاد می ‌کند.

    • موجب اختلال در ذخیره‌ی ویتامین‌A در کبد می شود و مقدار آن را کاهش می ‌دهد.

    • می ‌تواند زمان انعقاد خون را نیز افزایش دهد.

    مصرف منابع غذایی ویتامینE در حفظ سلامت انسان تأثیر مهمی دارد و چنانچه به مقدار زیاد مصرف شود، خطر مسمومیت و ایجاد عوارض و اختلالات ناشی از آن را ندارد. بنابراین بهتر است به جای مصرف منابع دارویی ویتامینE، از منابع غذایی آن استفاده شود.


    ويتامين‌هاي گروه B

    ویتامین B1:

    وتیامین یا ویتامین B1 از ویتامین‌های محلول در آب است که در سلامت اعصاب نقش مهمی دارد و کمبود آن باعث ایجاد عوارض عصبی می ‌شود. 
    براساس تحقیقات، تزریق مقادیر بالای این ویتامین عوارضی از قبیل سردرد، تشنج، ضعف عضلات، بی ‌نظمی در ریتم قلب (آریتمی قلبی) و واکنش‌های آلرژیک را ایجاد می ‌نماید. در حالی که استفاده از منابع غذایی سرشار از ویتامین B1 نه تنها در انسان عارضه‌ ای ایجاد نمی ‌کند، بلکه در حفظ سلامت و فعالیت سیستم عصبی نقش مهمی به عهده دارد.

    ویتامین B3:

    نیاسین یا ویتامین B3 از دیگر ویتامین‌های گروه B می‌ باشد که در منابعی مانند گوشت کم‌ چرب، مرغ، ماهی، بادام‌ زمینی و مخمر یافت می ‌شود. 
    این ویتامین در سوخت و ساز مواد انرژی ‌زا نقش مهمی دارد. همچنین در تنفس داخل سلولی دخالت دارد.

    مضرات استفاده مکرر از منابع دارویی نیاسین عبارتند از:

    • عوارض آلرژیک، از قبیل گر گرفتگی

    • تشدید جراحات بیماران مبتلا به زخم ‌معده

    • تشدید عوارض آسم

    • به جا گذاشتن اثرات سمی در کبد

    • ایجاد اختلالات کبدی 

    ویتامین B6:

    یکی دیگر از ویتامین‌های گروه B، پیریدوکسین یا ویتامین B6 است که در سلامت اعصاب و نیز خون سازی موثر است. 
    این ویتامین در موادی مانند گوشت، غلات سبوس‌دار، سبزی‌ها و مغزها وجود دارد که با مصرف این مواد نیاز انسان به این ویتامین تامین می ‌گردد، ولیاستفاده‌ی زیاد و بی‌ رویه از منابع دارویی ویتامین B6 می ‌تواند به ایجاد عوارض عصبی همراه با اختلالات در راه رفتن، ضعف و بی ‌خوابی منجر شود.

    اسید فولیک:

    اسید فولیک از ویتامین‌های گروه B محسوب می شود و در خون ‌سازی تأثیر مهمی دارد. اگر مکمل این ویتامین به مقدار زیاد مورد استفاده قرار گیرد، ترکیبات غیرقابل جذبی با روی تشکیل می‌ دهد، در نتیجه از جذب این عنصر جلوگیری می ‌کند و موجب دفع روی و عوارض کمبود این ماده‌ی معدنی در بدن می ‌شود.


    ویتامین C

    ویتامین C که مانند ویتامین ‌های گروه B در آب محلول است در سلامت انسان اثرات مهمی دارد و در حفظ مقاومت بدن در برابر بیماری‌ه، استحکام بافت پیوندی، استحکام و سلامت استخوان‌ه، دندان‌ها و لثه موثراست.

    این ویتامین در منابع گیاهی مانند سبزی‌ های برگ سبز و دیگر انواع سبزی مانند: گوجه ‌فرنگی، فلفل سبز، فلفل دلمه ‌ای و نیز میوه‌هایی مانند مرکبات، توت ‌فرنگی و کیوی به مقدار قابل توجهی وجود دارد.

    چون این ویتامین جزو ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان محسوب می‌ شود، در پیشگیری از سرطان موثر است.

    چنانچه این ویتامین از طریق منابع غذایی جذب بدن شود، موجب حفظ سلامت انسان و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها می ‌شود، ولی زیاده روی در مصرف منابع دارویی آن باعث ایجاد اختلالات گوارشی، اسهال، خطر ابتلا به سنگ اگزالات در مجاری ادراری و آدابتاسیون با مقادیر بالا (یعنی بدن به مقادیر بالای این ویتامین عادت می ‌کند و دیگر منابع غذایی پاسخگوی نیاز انسان به ویتامین C نخواهد بود) می ‌شود.

    منبع : سابت مجموعه ورزشی آزادی؛ برلیانت بزرگمهر (کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی)

    برچسب ها :


    اشتراک گذاری :


    پست های مرتبط :


    ارسال نظر
    نام
    ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
    وبسایت
    :) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
    نظر خصوصی
    مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
    کد امنیتیرفرش کد امنیتی

    ورود به سایت
    عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
    ارتباط با مدیر
    تبادیل لینک وشمند
    تبادل لینک هوشمند : برای تبادل لینک ابتدا مارا با عنوان رسپینا7 | تفریحی و سرگرمی وآدرس www.respina7.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

    عنوان :
    آدرس :
    کد : کد امنیتیبارگزاری مجدد
    آمارگیر
      آمار مطالب
      کل مطالب : 889
      کل نظرات : 72
      آمار کاربران
      افراد آنلاين : 7
      تعداد اعضا : 1188
      آمار بازديد
      بازديد امروز : 5,232
      بازديد ديروز : 589
      بازديد کننده امروز : 103
      بازديد کننده ديروز : 88
      گوگل امروز : 1
      گوگل ديروز: 0
      بازديد هفته : 6,350
      بازديد ماه : 31,274
      بازديد سال : 163,234
      بازديد کلي : 1,916,770
      اطلاعات شما
      آي پي : 34.229.126.29
      مرورگر :
      سيستم عامل :
    مطالب جدید
    • مدل کفش‌ مجلسی مردانه
    • مدل کیف زنانه 2015
    • اس ام اس جدید خنده دار
    • مدل های جدید کیف دخترانه کیسه ای
    • جلوی چن و چروک صورت را نمی‌شود گرفت
    • راه استفاده از نرم کننده مو
    • مدل های شیک تیشرت دخترانه
    • آمدم ای شاه، پناهم بده – کریمخانی + دانلود
    • زیباترین مناظر طبیعی جهان
    • ۲۰ قسمت از بدنتون که احتیاجی بهشون ندارید!
    مطالب پربازدید
    • عکسهای دیوانه کننده از خوشگل ترین دختر دنیا
    • چند داف ایرانی +18
    • عکس های دیدنی  و باورنکردنی از قویترین زنان جهان
    • عکس های بسیار زیبا از دختران ناز و خوشگل اروپایی
    • آلبوم کامل دختران زیبا
    • جدید و متفاوت ترین عکس های هنگامه (خواننده زن ایرانی)
    • ۱۰ ترفند ساده برای سال اول ازدواج
    • عکس خوشگل ترین داف ایرانی وااااااااای
    • بد حجاب ترین دختر تهران+عکس
    • زیباترین مناظر طبیعی جهان
    مطالب تصادفی
    • کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست با لیزر
    • دلایل علمـی عاشـق شدن
    • شما بودید چه واکنشی نشان می‌دادید؟
    • گل های عجیب و غیرقابل تحمل دنیا!
    • اس ام اس جدید عاشقانه تیر ۹۲
    • دنیای متفــــاوت زنان و مردان
    • طنز
    • هواپیمای قلابی پرسپولیسی ها لو رفت/تصویر
    • آمدم ای شاه، پناهم بده – کریمخانی + دانلود
    • حجاب آرمیتا در دیدار با رهبری / عکس
    آموزش مسائل جنسی و زناشویی

    با کلیک کردن بر روی+1
    ! ما را در گوگل محبوب کنید

    با تشکر از حمایت شما